Saturday, August 1, 2009

emmm..

Salam...

hello everybuddy!!!lame btul x tgk blog ni...xde citer menarik berlaku setakat ni...cume my baby, Wafiy da pandai n tgh ligat merangkak n memanjat...sekejap je dia da besar...bulan ni dia sebelas bulan...next month, september genapla dia setahun....

em...story siket pasal sekolah tpt aku ngajar ni....bukanla nak busybody, tapi da aku menjadi salah seorang cikgunye, so terase jugakla aku ngan suasana kat sekolah tu...almost every teacher (n i think staff kat ofis pun) xsuke GB(guru besar)...kenapa?coz GB ni aku rase ade problem la...

bayangkan...ade seorang ustazah JQAF ni nak minta sign GB untuk pengesahan jwtn...tp GB ni boleh reject, alasan dia....Ustazah ni xpakai tudung labuh (cm kat sekolah maahad dulu)..patut ke tu?

next case, GB sanggup malukan ustazah yg baru hari pertama masuk sekolah tu...mase tu dalam meeting, dia nak perkenalkan ustazah ni..tapi dia boleh ckp lebih kurang cmnila.."Kite dapat seorang guru JQAF baru...tapi saya xnak panggil dia ustazah, sebab dia pakai tudung bawal,xde imej ustazah.saya panggil dia PUAN.........."...Terkejut gler semua cikgu2...sampai macamtu sekali dia nak malukan orang...

2 weeks ago, ade akak ni nak kawin...dia nak mintak cuti kawin..memangla dia masih dalam Latihan...tapi xkan xblh gune budi bicara kan...GB ni boleh tanye cikgu ni, sape suro kawin sekarang?ade lg ayat2 dan kata2 yang menyakitkan hati, tapi malas aku nak tulis kat sini...senang ckp, dia memang kejamla...

Kesimpulannye...kite ni hidup sekali...arini kite kat atas, esok lusa mungkin kite kat bawah...maybe GB ni da tua, agaknye dia da xingat kot bende ni...uppps......alamak...terlebih sudah...


No comments: